XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
Horixe da beste bi ardatz normalizatzaileekin duen aldea: estamentu politikoak agintea eta ekarpen tekniko egokia eskatzen duen bitartean, eta herriarenak borondatea, ardatz ekonomikoak irabazia nahi du;
eta irabaziak ez du inolako zerikusirik ez katalanaren normalizazioarekin ezta beste ezein
Enpresariak, irabaziaren logikarekin,
Inork ez du zalantzarik faktore horiek garrantzi handikoak direla enpresari etekinik onenak ateratzeko.
Baina hori, egoera bakoitzari dagokion eran egitera zuzena izanik, mito bihurtu da; enpresarien
Asko dira enpresak informatikaren bitartez nolako probetxua lor daitekeen ikertu gabe eta zertarako erabil daitekeen ere ondo ulertu gabe informatizatu direnak, horrela eginkizunak bikoiztuz, etab.
Publizitate-kontuan ere antzekoa da askotan egoera: inpakto eta kontsumo handiko produktuek bultzata (telebistaren fenomenoa dela medio), produkturik gehienak publizitateak jendearengan duen eragina serioski aztertu gabe iragartzen dira.
Bestela esanda, enpresariak askotan esaten dioten eta bere produktuaren edo saltegiaren onerako probetxugarriena iruditzen zaion eran iragartzen ditu bere produktuak... gauzak serioski egiaztatu gabe.
Kasu honetan, sistemaz egiten da publizitatea, egin beharrekoa dela
Baina horren atzean ez dago analisirik; azken finean, faktore subjektibo asko baitago hor.
Zergatik? Enpresariak ere bere
Enpresaria ez da guztia dakiten horietakoa, filmeetan azaltzen direnak bezalakoa, beti hotza, kalkulatzailea eta inbertsore ona.
Negozio batzuen planteamendua entzute hutsak lur eta zur uzten zaitu (negozioen munduan sartuta ez dagoenak pentsatu ere ezin egin dituen inbertsio-proiektuen zerrenda luzea egin daiteke).
Jarri berri ditugun adibideak egiazkoak dira, adituen ustez; gehiago ere jarri ditzakegu.